bateria bios do TP 560X + temat śrubek

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Fri 03 Aug 2007 - 16:01:14 MET DST

Ostatnio po włączeniu zaczyna nie zgadzać się godzina z rzeczywistym
czasem - zupełnie jakby po wyłączeniu zasilania zegar zwolnił lub niemal
się zatrzymał. Winę ponosi bateria od biosa?
Tylko pytanie - jaką baterię kupić? Oryginalna wygląda tak:

http://img406.imageshack.us/img406/8793/img2694rl0.jpg

Ktoś na forum.laptopy.info.pl powiedział mi, żeby rozciąć koszulkę
termokurczliwą i iść z bateryjką do zegarmistrza, kupić identyczną i
przylutować/przykleić klejem elektroprzewodzącym kabelki, po czym znów
zaizolować. Pytanie, czy taka bateria się nada? Może mimo zgodnego
rozmiaru to coś innego? Odczytałem oznaczenie na tej i jest tam 3V.
A może to są jakieś specjalne baterie, które się ładują gdy komputer
jest włączony???

BTW mam jeszcze pytanie co do śrubek, niby drobiazgi ale... Chodzi mi o
te od dołu - trzymające klapkę od pamięci, klawiaturę i ramkę od
klawiatury. Są już nieco wyrobione i coraz trudniej w razie potrzeby
chwycić je śrubokrętem a potem porządnie dokręcić. Tutaj screen z
manuala, chodzi o dwie pierwsze:

http://img103.imageshack.us/img103/5863/screwsxk9.png

O co mam pytać u POLSKIEGO sprzedawcy? Czy chodzi jedynie o długość, czy
jeszcze na coś innego mam zwrócić uwagę? Chociażby ten kolor - czy to,
że są czarne oznacza np., że zostały w jakiś sposób zabezpieczone i są
nieprzewodzące? A co z parametrem gwintu? Główka też powinna być taka,
jak na obrazku?

Pozdrawiam!!!

Atlantis