Re: Laptop DELL

Autor: berton <bertonu_at_gmail.com>
Data: Fri 03 Aug 2007 - 00:18:38 MET DST

Dnia Thu, 2 Aug 2007 17:24:36 +0200, Adaq napisał(a):

> Ja tez jestem zainteresowany modelem INSPIRON E1505 6400 Ma ktoś z WAS?
mam 1405 (630m), core solo, matryca 14 cali 1280x800, powiększona bateria

> Jakie plusy i minusy?
+ praca na baterii,
+ w moim przypadku waga i matowa matryca ale to DGCC
+ idealny układ klawiszy, no lepszy to miała tylko moja stara ultra flat X
- kąty pionowe mogłyby być lepsze
- zamknięta klapa lekko klapie, ktoś źle zaprojektował gumki i zaczep
zamykający

> głośność pracy,
cooler się załącza jedynie przy obciążeniu, do netu wystarczy pasywne
chłodzenie, lekko słychać szum dysku, ale nie przeszkadza, nie nagrzewa się
mocno, ale jednak potrafi być ciepły

> czas pracy na baterii
zależy co się robi, przy ściemnionej o 2 stopnie matrycy i mało
wymagających (edycja kodu w pspad lub podobnych) programach 7 godzin,
obciążony krócej - cudów nie ma, nie wiem jak to wygląda na zwykłej baterii

> wykończenie
lakier się rysuje, zawiasy po pół roku używania mają lekkie luzy ale
trzymają nadal dobrze - z tym, że ja kupuje komputer aby go używać i liczę
się z tym, że się zużywa, więc nie płaczę za mocno, klawiatura się nie
wytarła, touchpad tak samo.

> głośność głośniczków,
kolejny plus, silne głośniki, można spokojnie film oglądać

> wyposażenie, ma BlueTootha?
ma diodkę na obudowie na zęba, ja dokupiłem moduł dedykowany (150 zł
płaciłem) i po włożeniu działa bez problemu.

Na razie problemów nie miałem żadnych, pewnie kupiłbym jeszcze raz taki
sam. Zastanawiałem się nad jeszcze większą rozdzielczością, ale chyba ta co
mam jest optymalna, nie męczy mi oczu (a warto wspomnieć, że 17 lcd to wg.
mnie pomyłka, dopiero 19 jest odpowiednia do 1280x1024).

Z wad muszę jeszcze dodać, że niektóre live cd linuksa mi na nim sypią
panikami jajka mimo, że na stacjonarnym idą bezbłędnie. Dell ostatnio
zaczął sprzedawać te komputery z przeinstalowanym chyba ubuntu, ale nie
próbowałem. Standardowa instalacja nie nastręcza problemów, tylko live cd.

berton