Re: Monitory LCD - na co zwracac uwage przy zakupie.

Autor: Sebastian <mail_at_mail.com>
Data: Thu 02 Aug 2007 - 14:48:52 MET DST

Rafal M pisze:
> Witam
>
> Przymierzam sie do zakupu monitora LCD 19"-22" przeznaczenie domowe,
> glownie praca biurowa, internet, filmy, do tego rzadko gry.
>
> Jaki typ matrycy najlepiej wybrac?
> Na co zwracac uwage przy zakupie?
> Chodzi mi o parametry typu jasnosc, kontrast, odswiezanie, typy
> gniazd.

Producenci bezczelnie kłamią w specyfikacjach (patrz postępowanie UOK
przeciwko LG),
warto poczytać o monitorach na http://www.mva.pl/forum/ , a później
poszukać okazji
żeby upatrzony model pooglądać sobie na żywo.
Jeśli to matryca TN to porusz głową przed monitorem, prawo, lewo, góra, dół,
zmiany mogą być naprawdę zaskakujące. Miło żeby miał pełną paletę 16,7M
kolorów.

> Czy sa na rynku dobre monitory LCD do PCeta, ktore ewentualnie moga
> pelnic tez funkcje TV, lub do podlaczenia konsoli?

Samsung 226BW
Samsung 215TW

Różnią się wszystkim poza proporcjami, obie panoramy.
Każdy w swojej klasie ścisła czołówka. Ja brałbym Samsung 215TW, co
prawda droższy o jakieś 400zł, przekątna mniejsza o 1 cal, i wygląda
gorzej, za to obraz z matrycy S-PVA bije na głowę wszystkie monitory z
matrycą TN. Oba moją komplet wejść i podłączysz do nich nie tylko
komputer ale i konsole, dekoder TV SAT czy odtwarzacz DVD.

Pozdrawiam
Sebastian