Re: Czy Chieftec 300W wystarczy pod Pentium Dual Core?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 02 Aug 2007 - 09:38:33 MET DST

Michał pisze:

> Hmm chyba niestety będę musiał kupić przejściówke :( Ale mam za to
> złącze do P4. Czy na tej przejściówce będzie to działać gorzej?

Na pewno będzie większe obciążenie.

Sprawdź, jaki maksymalny pobór prądu zasilacz dopuszcza
na linii +12 V (na tabliczce znamionowej na obudowie
zasilacza). Ta bowiem będzie najsilniej obciążona w nowym
zestawie. Powinieneś mieć co najmniej z 12 A według mnie,
jeżeli chcesz wykorzystać ten zasilacz.

> Nie potrzebna mi na razie taka wydajność... potrzebne mi 2 rdzenie do

To po co myślisz o podkręcaniu?

> płynnej pracy i trochę GHz. Praca: strony WWW, zaawansowane edytory PHP,
> trochę Flasha, Javy... potrzeba otworzenia kilku dość złożonych stron w

Poza Javą do tego nie trzeba super wydajnego sprzętu, a do
Javy żaden w zasadzie sprzęt nie wystarcza, by chodziła
naprawdę szybko.

> jednym czasie i ich edycji. W kółko apache, mysql uruchomione do testów
> w tle. Czasem w tle Winamp. Chciałbym też sobie bez problemu oglądać
> filmy xvid/divx i co jakiś czas np. rzucić okiem na pocztę i żebym nie
> czuł żadnego "zmulenia".

Takie coś robiłem na komputerze z 500 MHz procesorem.
To raczej kwestia doboru oprogramowania, a nie pakowania
pieniędzy w sprzęt.

> Generalnie przyznam że Sempron 3200+ którego dane mi też było przez
> jakiś czas używać spokojnie by mi wystarczył... ale jednak dopłata kilku
> zł do lepszego komfortu pokusiła mnie w kierunku dwurdzeniowego
> Intela... płyta jest bardziej przyszłościowa i za pół roku może zmienie
> CPU i dołoże troche RAM-u...

O tym nie myśl. Za pół roku nowe procesory będą wymagały
nowych chipsetów i i tak trzeba będzie wszystko zmieniać.
Możliwość rozbudowy w bliżej nieokreślonej przyszłości to
*ostatnia* rzecz, jaką należy brać pod uwagę kupując nowe
części komputerowe.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |