Re: Jakosc dzwieku SB X-Fi Xtreme Audio

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Wed 01 Aug 2007 - 12:18:19 MET DST

> Aha, czyli działa upmix do 5.1 przez CMSS. Dobrze rozumiem?

Tak, działa też oprócz tego oczywiście dźwięk przestrzenny ze
źródeł takich jak DD, MLP DVDA, DTS itd. (o ile mamy softwarowe
dekodery w systemie, np. wbudowane w Power DVD itp.)

> No tak, to wiem :) Ale myślałem że Vista wprowadza jakieś swoje "ulepszenia".

Na szczęście nie. :-)

> Co nie przeszkodziło Creative reklamować je jako takie...

Etam, przesada, nie widziałem nigdzie aby te karty były reklamowane jako
zawodowe karty audio, co najwyzej mogła być wzmianka o "home recordingu",
nikt normalny nie wpadłby na pomysł umieszczania Audigy na jednej półce
z RME czy Lynx. Te karty są kierowane na zupełnie inne fragmenty rynku,
dla zawodowców Creative ma markę EMU.

ps. BTW miałem dawno temu SB16value i musiałem zmienić na AWE32 tylko
dlatego, że w tym pierwszym zamontowali złącze Wavetable niezgodnie
ze standardem - prostopadle do tego jak powinno być, no i nie miałem
jak włożyć modułu Turtle Beach. SB16 jak i AWE32 to były swoją drogą
prawdziwe szumofony, szczególnie z niewyciszonymi wejściami. Live!
to był już duży postęp choć szumieć też szumiał trochę. To były czasy...
A teraz - Audigy 2ZS niedawno przekładałem do nowego kompa, to już
trzecia płyta główna w której mam tą kartę i ona w ogóle nie szumi!
Wejście mikrofonowe teoretycznie trzeba wyciszać jedynie gdy jest
100% głośności i tylko dlatego, że mikrofon wzbudza głośniki - szumów
żadnych nie słychać, na poziomie głośności, który w momencie pojawienia
się dźwięku porusza szkłem w barku na ścianie w pokoju obok...
IMHO jest to całkiem fajna karta do multimediów a nawet do
odtwarzania muzyki.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]