Re: Wyciszenie X300

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 01 Aug 2007 - 12:00:18 MET DST

Użytkownik "Uwencjusz" <uwencjusz_82@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f8pcj2$a5j$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> Ostatnio po wymianie zasilacza na Corsair 520W, zauwazyłem, że
> najglosniejszym elementem jest karta graficzna, a konkretnie jej wiatrak.
> Karta ma niby 2 lata, demonem predkosci to ona nie byla nawet wtedy gdy
> powstala, jednak nie mam zamiaru jej poki co zmieniac.
> Co zrobic, aby ja wyciszyc? Karte wykrecalem czyscilem wiatrak, radiator,
> nakladalem na nowo paste, karta sie nie grzeje.
> Czy zdjecie wiatraka moze doprowadzic do spalenia karty?
> Czy ewentualna wymiana wiatraka na jakis inny wchodzi wogole w gre?

X300 to zwykły Radeon 9550 tyle że dopasowany do PCI-Express. Wiele R9550
było z pasywnym chłodzenie (czyli sam radiator,bez wentyla np. popularny
Gigabyte). Załóż jakiś większy radiator i starczy.

Nie wykluczam (teoretyzuję, musiałby tu wypowiedzieć się ktoś kto w praktyce
to zrobił), że jak nie grasz na niej, to możnaby skręcić zegar rdzenia w
biosie karty do minimum i nawet bez wentyla mógłaby pracować.