Re: 3 Nagrywarki DVD do wyboru

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 31 Jul 2007 - 14:05:07 MET DST

"pwil" Xns997E5BA7B91C9pwilatzpl@127.0.0.1

[..]

Rozumiesz to, co przepisałeś? Mniemam, że nie. Gdybyś rozumiał -- nie
stawiałbyś aż tak mocno na minusy.

O większej częstotliwości pofalowania plusa (i idącymi za tym faktem
konsekwencjami) pisałem jako jeden z pierwszych na grupach, co można
sprawdzić googlami. Wtedy odsądzano mnie od tak zwanej czci i wiary;
dziś (na szczęście) jest to wiedza powszechna lub prawie powszechna.

Na DVD-R/RW można zapisać dokładnie to samo (co do bajta) co
na DVD+R/RW poza pewnym kluczem, który służy do zdekodowania
zaszyfrowanego filmu. No i DVD-R jest o około 7MB dłuższy od
DVD+R, więc na rewelacje z pierwszego akapitu należy patrzeć
ostrożnie.

Na dobrą sprawę -- film DVD możesz nagrać nawet na CD, o ile
będzie stosownie krótki. Odwrotnie -- niekoniecznie, jako że
na DVD chyba nie ma podkanałów/submakałów typowych dla CD.

Pofalowanie ścieżki prowadzącej w CD jest jeszcze słabsze
(większa częstotliwość ciągnie za sobą możliwość umieszczenia
większej ilości informacji) niż w DVD-R. Niby CD jest krótsza
od DVD, ale:

0.

 CD 22,05 kHz
 DVD- 140,60 kHz
 DVD+ 817,14 kHz

1. CD jest siedmiokrotnie krótszy od DVD.

2. Modulacja w CDR i DVD-R jest taka sama (częstotliwościowa)
   a w DVD+R jest fazowa.

Po resztę rewelacji zapraszam na przykład tutaj:

      http://leszekc.w.tkb.pl/toshiba/dvd%20minus%20rw%206%20do%201/Tabela.htm

Tabela nie jest moja, ale mam nadzieję, że nie pozwą mnie do sądu za jej ,,przywłaszczenie''. :)

-=-

A teraz najważniejsze -- tylko jeden ze standardów DVDR/RW wspiera Vista.
I wszystko staje się jasne,dlaczego jeden jest lepszy, a drugi gorszy. :)
Z technologią nie ma to nic wspólnego. :) Pozdrawiam ;) Winrzących. ;)

-=-

Po ewentualna resztę mojej spuścizny grupowej (dotyczącej DVD) zapraszam do googli.
Mnie to już nudzi.

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'