Re: Procesor dwurdzeniowy

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Tue 31 Jul 2007 - 11:21:32 MET DST

> przejmowac swoja rola na grupie (przepraszam za osobista wycieczke ale
> czasami zachodze w glowe dlaczego ludzie pisza nie na temat poprzedniego
> posta...;-)

Nie przejmuje się ale lubię pisać. ;)

> dlugo moglibysmy dywagowac o roznicach w budowie procesorow, czesc da
> sie wyczytac z dokumentacji procesorow, czesc tylko zbadac
> eksperymentalnie - jezeli jestes hardcorowcem na poziomie rejestrow,
> assemblera, optymalizacji recznej kodu to polecam eksperymenty - bardzo
> pouczajace

Nie interesuje się aż tak "x86" ale dla zabawy nauczyłem się assemblera
ARM. Było bardzo pouczające, że w sumie tak prosta architektura ma ISA,
która pozwala na coś w rodzaju superskalarności (conditional executing
i przesunięcia bitowe dla prawego operanda). Czy też też bardzo fajne
szybkie seryjne load/store z rĂłwnoczesnym inc/dec dla rejestru adresowego.

Aż płakać się chce, że nie ma ARM z taktowaniem 3GHz... :(

Pozdrawiam,
Radek