Re: Seagate porzuca PATA

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Mon 30 Jul 2007 - 01:33:55 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski nastukał(a):

> IMO ludzkość za wolno odchodzi od tragedii gatesowej maszyny, zwanej
> standardem IBM PC. Dzielnie trzyma się dyskietka i stale modyfikowane
> IDE; widuję do dnia dzisiejszego ISA i RS232 z jego modyfikacjami... O
> ile IDE jeszcze jakoś pełni swe funkcje, a RS jest po prostu tani (i do
> wielu zadań dostatecznie dobry) o tyle ogólna budowa IBM PC jest imho
> pomylona, a konieczność montowania śmiesznie malutkiej dyskietki jest co
> najmniej kpiną z osiągnięć ww. ludzkości.

Już od dłuższego czasu nie uwzględniam FDD w proponowanych konfiguracjach.
Nie kupiłem takiego napędu od lat, a sam zrezygnowałem z tego ustrojstwa już
kawałek czasu temu.

Na szczęście BabyAT dawno temu odszedł w niebyt, a ATX nadal całkiem się
sprawdza, a jak ktoś potrzebuje minuaturyzacji to jeszcze jest mATX, mini-ITX
itp.

> IMO czas najwyższy na miniaturyzację oraz integrację komputerów z
> monitorami i/albo klawiaturami, jak to miewało miejsce w innych
> komputerach przed laty. Nie popłaczę się, jeśli napędy optyczne
> montowane będą w płaskich monitorach LCD (lub podobnych) a płyty główne
> wraz z dyskami -- w klawiaturach. I jeden zasilacz na zestaw (zamiast
> oddzielnego w monitorze i takiegoż w komputerze) imo też wystarczy.

Istnieją tego typu rozwiązania, ale trudno, by zdobyły duży udział w rynku,
skoro to właśnie taniość i elastyczność zadecydowała o dominacji Pecetów w
domach.

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...