Re: toshiba - wcisneli mi kit?

Autor: Krzysztof B. <dsd_at_f.pl>
Data: Sun 29 Jul 2007 - 12:21:28 MET DST

>Tak naprawdę to w samochodzie z reguły nie możesz skorzystać z mocy
>jaką deklaruje producent. Dzieje się tak, ponieważ każdy silnik jest

Nie wspomniałeś o najważniejszym. Moc silnika podawana w broszurkach jest
tylko dla pewnych obrotów, zwykle z resztą bardzo wysokich. Kupujesz 100
konny silnik, a wykorzystujesz 70 koni w normalnej jeździe. To też chwyt
marketingowy. Np. Fiat Linea 1.4 16V turbo ma deklarowaną moc 120KM, ale
przy 5500 obrotach na minutę. Nie wiele ludzi żyłuje silnik na tych obrotach
w normalnej jeździe. Ja przez większość trasy utrzymuję stałą około
3000-3500 obrotów na minutę (Bravo 1), rozwijając 110-130km/h. Więc gdzie
moje 103 koniki? Śpią nieroby jedne ;)

Pozdrawiam