Re: jak wymusić własciwą rozdzielczość obrazu ?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 29 Jul 2007 - 00:07:54 MET DST

Użytkownik "Jakub B" <stemple2.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f82dke$o6j$1@inews.gazeta.pl...
> Miałem kartę grafiki Matrox 450 i monitor Eizo S1931. Wszystko było ok, aż
> karta padła. Zmieniłem na Matroxa 550. I od tej pory nie mogę ustawić
> rozdzielczości monitora na właściwą tzn 1280x1024. Maksymalna jaką się da
> ustawić to 1280x960.
> Przy takim ustawieniu obraz jest trochę zniekształcony, co mi dość mocno
> przeszkadza bo robię na tym sprzęcie projekty np. zamiast kółek widzę
> owale.

A czy wogóle stery karty dają rozdziałkę 1280x1024 (sprawdź w plkiu inf od
nich). Czy monitor zgłasza przez DDC możliwość wynegocjowania takiej
rozdziałki (sprawdź np. Sandrą) ?. Sprawdź pod dosem w jakiejś gierce (np.
demko Quake 1) czy da się włączyć 1280x1024.

> Zainstalowałem nowe drivery karty i monitora, ale nic nie pomaga.

Możesz jeszcze ściągnąć ze strony Matroxa najnowszy bios do niej (nawet jak
"spiepszysz" flashowanie to można zrobić dyskietkę ratunkową z procedurą
re-flashującą)

> Macie jakiś pomysł jak wymusić ustawienie właściwej rozdzielczości ?

j/w