Re: Sieć oparta na windows xp, logowanie do domeny itd

Autor: ZAQ <dsf_at_sdg.pl>
Data: Thu 26 Jul 2007 - 18:32:32 MET DST

ormowiec nasrał:
> Witam
> Chcę zrobić małą sieć z serwerem (wszystko na windows xp).
> Założenia to możliwość logowania na swoje konto z dowolnego
> stanowiska, możliwość nadawania uprawnień, quota dyskowe dla każdego
> użytkownika, udostępnianie drukarek. Stanowisk 7, sieć 100 mbit.
> Czy możecie doradzić mi czego szukać w google :) jakieś tutoriale etc;
> czy to w ogóle będzie miało ręce i nogi na fast ethernecie?
> Pozdrawiam

nie wiem na czym chcesz postawić serwer, ale domyslam
sie ze na windows 2003 server.
instalujesz active directory i dns, ewentualnie dhcp jesli
chcesz dynamicznie. tworzysz konta uzytkownikow i komputerów,
dopisujesz je do dns. ustawiasz we wlasciwosciach kazdego
usera jego katalog na serwerze (wczesniej tworzysz i udostepniasz
katalog np. c:\profile\nazwa_usera) i dajesz mu prawa do odczytu
tylko dla admina i uzytkownika. w opcjach quoty kazdemu userowi
przypisujesz przydział, instalujesz stery do drukarki i udostepniasz
ja w sieci, jesli chcesz automapowac userom dyski i badziewia to
tworzysz skrypt w katalogu sysvol i ustawiasz go tez we wlasciwosciach
danego usera, potem przylaczasz usera do domeny na danym kompie
i tyle.

ja to robilem bez zadnego tutoriala, poprostu samo mi jakoś weszło,
wszystko jest do wyklikania, jedynie musisz odrobine zrozumiec
active directory.

siec 100mbit na 7 stanowiskach spokojnie wystarczy, u mnie w firmie
mam 25 kompów i jest ok.