Sieciowy dysk do domu: NAS, NDAS, czy cos inengo?

Autor: Marcin <mwlodarc_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 26 Jul 2007 - 10:09:33 MET DST

Witam,

Chcialbym sprawic sobie sieciowy dysk, na ktorym trzymalbym dane i robil
backupy. W domu mam modem ADSL z routerem (linksys) do neostrady z wifi i 4
portami ethernet.

Dysk mial sluzyc komputerom podlaczonym do tego samego routera (kablem albo
wifi). Poniewaz jest to neostrada (zmienne IP), to raczej nie bede mial
mozliwosci dostepu z zewnatrz, prawda?

Widze trzy rozne produkty, ale nie wiem czym w praktyce sie roznia i ktory
bylby dla mnie najlepszy:

1) NDAS np. http://www.welland.com.tw/html/network/740k.html

2) NAS np. http://www.welland.com.tw/html/network/740an.html

3) jeszcze cos innego: http://www.welland.com.tw/html/network/747ks.html

Moze ktos juz to przerabial i moglby mi pomoc?

Pozdrawiam,
Marcin