Re: Zagrozenie dla mostka polnocnego?

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Wed 25 Jul 2007 - 11:06:25 MET DST

On 24 Lip, 19:13, "Paweł" <b...@wp.pl> wrote:
> Witam
> Dzis moj, do tej pory dobrze dzialajacy, komputer zaczal wydawac z siebie
> niepokojace odglosy pracy wiatraka. Otworzylem obudowe by sprawdzic, ktory
> to i okazalo sie ze wiatrak na chipsecie NB (plyta Abit IS7) bardzo zwolnil,
> a jego powolne ruchy,powoduja ten niepokojacy odglos "wuuuuu - wuuuuu...".
> Uruchomilem komputer ponownie z nadzieja na poprawe sytuacji. I rzeczywiscie
> po ponownym uruchomieniu sytuacja wydaje sie normalna - zadne buczenie nie
> wystepuje. Sprawdzilem co pokazuje Abitowy monitor
> [...]

Plotka (ze zrodel fachowych) glosi ze ten chipset wytrzymuje okolo 100
stopni. Na pewno stabilnie procuje okolo 60. Jesli jest tam radiator
sprawa nie jest pilna. Warto poswiecic okolo 60 zlorych na pasywny
radiator z pipe. Sa. Trzeba postukac w sklepach interntowych. Jesli
nie da sie inaczej niz na klej, to porzadnie zrobione jest pewniejsze
niz zaczepy lub plastikowe koleczki.