Re: Monitor LCD - zglupialem...

Autor: hype <zzhype_at_op.pl>
Data: Wed 25 Jul 2007 - 00:22:13 MET DST

Mr.Jack wrote:

> Bo sie boje panoramy - moze to kwestia ignorancji i niewiedzy, ale wydaje mi
> sie, ze na monitorze panoramicznym filmy nie przystosowane do panoramy beda
> obcinane lub nadmiernie rozciagane, inaczej mowiac beda wygladaly zle.

AFAIK jest raczej na odwrót - panorama to format stworzony dla
miłośników filmu, choć w innych zastosowaniach też bywa coraz bardziej
doceniany. Poza tym 16:10 jest bardzo zbliżone do tzw. "złotego
podziału" - więc oko odruchowo postrzega go jako coś bardziej
naturalnego niż 4:3 czy 5:4 .

> Firma
> Gateway kojarzy mi sie z chinszczyzna, nie slyszalem nigdy o ichnich
> monitorach...

W Europie jest słabo kojarzona bo oni skupiają się raczej na rynku
północnoamerykańskim - gdzie AFAIK jeszcze niedawno byli
niekwestionowanym liderem ilościowym w segmencie monitorów. Generalnie
Gateway to typowy "rebrander". Oni nic nie produkują - "biorą"
podzespoły od np. Samsunga czy LG, projektują do tego obudowę ze swoim
logo i.. zlecają montaż całości w Chinach. Stąd ich modele mają czasem
niemal identycznego "bliźniaka" sprzedawanego pod całkiem inną marką.

Tak na marginesie - swego czasu zyskali sporą renomę w niektórych
kręgach userów oferując m.in. "przepakowane" we własne obudowy topowe
modele CRT dla grafików (na ówczesnie najlepszych kineskopach z serii
Diamandtron) za.. połowę ceny pierwowzoru ze znaczkiem Mitsubischi.