Re: Laptop do grafiki i gier

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 01:10:47 MET DST

** pakalk <pakalk@gmail.com> wrote:

> Mam prośbę o pomoc w wyborze laptopa. Powinien być mocny w przetwarzaniu
> grafiki - to podstawowy warunek.

Czyli generalnie jak najmocniejszy w ogóle. Ostatnio pytałem na grupie o jakość
czegoś takiego:

http://bluemobility.pl/product_info.php/cPath/11_149_177/products_id/1727

Ma całkiem niezłe parametry jeżeli chodzi o moc obliczeniową, z tym, że
zupełnie nie wiem jak wyglądają inne jego parametry ważne dla laptopów (ale
akurat o nich nie wspomniałeś) jak serwis/gwarancja, czas pracy na baterii,
ogólne wykonanie etc.

> Oczywiście najlepiej jakby miał wbudowane Wi-Fi (też warunek),

Praktycznie każdy ma. Jeżeli chcesz używać Linuksa i wifi to musisz sprawdzić,
czy wbudowany układ jest obsługiwany. Te Intela są obecnie całkiem nieźle
obsługiwane przez Linuksa prosto z pudełka bez dodatkowych cyrków. :)

> sloty kart pamięci...

To też jest aktualnie właściwie standardowym wyposażeniem.

> Cena: do 4500, choć wolałbym żeby to było mniej (aby stosunek jakości do ceny
> był optymalny).

> System: pewnie XP, choć chyba może być Linux (XP mam z MSDNAA - powinien się
> zainstalować, no nie?)

XP no właśnie niekoniecznie, większość nowych laptopów ma aktualnie kontrolery
SATA, aby zainstalować XP na takim sprzęcie musisz podać *dyskietkę* ze
sterownikami. No a laptopy stacji dyskietek nie posiadają. Więc być może
będziesz musiał zmodyfikować nośnik instalacyjny dodając do niego sterowniki
kontrolera SATA. W sumie nie jest to duży problem ale coś tam trzeba zrobić.

(...)

> Aha.. i czy opłaca się kupować w Stanach? Czy lepiej w Polsce? (gwarancja
> itp.)

W USA opłaca się o tyle, że jeżeli go przemycisz to odpada 22% VAT. :) Ale mogą
być problemy z serwisem - tu już wszystko zależy od tego jaką firmę wybierzesz
- niektórzy wymagają dokumentów potwierdzających legalny import urządzenia
(czyli potwierdzenia, że zapłaciłeś VAT) lub okazania paszportu
(zagranicznego).