Re: śledź UB2.0 problem

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Fri 20 Jul 2007 - 08:36:09 MET DST

John Smith nastukał(a):

> Jeżeli był kupiony razem z płytą, ale nie w tym samym pudełku co płyta,
> to może być problem, bo nie ma jednolitego standardu mocowania wtyczek
> śledzia do płyty. Tak czy inaczej mogą być z tym różne problemy, na
> przykład widziałem takie końcówki, które faktycznie składały się z
> czterech milimetrowych osobnych bolców. Nie były połączone pewnie
> dlatego, że istniała możliwość zamiany ich kolejności na płycie głównej.

W ciągu ostatnich kilku lat podłączałem wiele śledzi USB do wielu różnych
płyt głównych i wszystkie miały jednakowy układ pinów w gniazdku na płycie:

Vcc1 Data1+ Data1- GND1 GND/niepodlaczony
Vcc2 Data2+ Data2- GND2 [puste miejsce]

> Potem trzeba włożyć je w takiej samej pozycji bo inaczej można
> uszkodzić usb.

Raczej rzadkie przypadki. Czasem zdarzało mi się trafić na kompy z losowo
podłączonym USB i jeszcze nic się nie spaliło nigdy, może to dzięki
zabezpieczeniu portów do max 0.5A :-)

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...