Re: Dobry laptop w dobrej cenie :)

Autor: dare <chq_at_wp_pl_at_spam.pl>
Data: Thu 19 Jul 2007 - 13:04:57 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> 1) Są małe desktopy. A w epoce LCD monitory nie zajmują
> już miejsca. A mysz i tak musisz mieć.

Ale zajmuja i sa mniej mobilne i nie zabiore go do kolegi, chociaz bylby
to asus pundit.

> 2) Zdajesz sobie sprawę, że kupując notebooka i używając go
> jako desktopa od razu na starcie tracisz ponad 300 zł
> kupując razem z nim baterię i zostajesz z kilkuset gra-
> mami niebezpiecznego dla środowiska litu, który będziesz
> musiał zutylizować? A bateria w takich warunkach dłużej
> niż 12 - 18 miesięcy nie "pożyje".

No pozyje dluzej, trzeba tylko umiejetnie z nia postepowac. W sieci sa
artykuly na ten temat z ktorymi jestem juz zaznajomiony. Oczekuje ze
bateria pozyje jakies 3 lata.

> Zdajesz sobie sprawę, że rozbudowa notebooka w razie
> potrzeby jest znacznie utrudniona i w zasadzie ogranicza
> się tylko do dołożenia RAMu (z ograniczeniem pojemności)
> i włożeniem większego dysku?

Z ramem nie ma problemu (dwie srubki i po sprawie) gorzej z hdd.
Ale laptopa nie kupuje sie po to zeby go rozbudowywac. Dlatego chodzi mi
o przemyslany wybor zeby za rok nie dowiedziec sie np. zeby ogladac
filmy w nowym formacie (ktorego jeszcze teraz nie ma :P) musze miec
mocniejszy procek.

> Zdajesz sobie sprawę, że jakakolwiek naprawa nie objęta
> gwarancją (choćby głupie chlapnięcie na klawiaturę)
> może 2x zwiększyć koszt komputera, podczas gdy w normalnym
> desktopie naprawa zamknie się w kwocie parudziesięciu
> złotych często?

Tak, zdaje sprawe i godze sie na to. Desktop nie wchodzi gre.
Zreszta male desktopy w stylu pundita czy shuttla tez slabo sie
rozbudowuje. Nie wspomne o glosnosci pracy.

Pozdrawiam
Darek