Re: Klawiatura - ważna rzecz

Autor: hype <zzhype_at_op.pl>
Data: Wed 18 Jul 2007 - 17:43:03 MET DST

be_er wrote:

> No ale do rzeczy:
> polecicie jakąś _SPRAWDZONĄ_ klwiaturę?
> Poszukuję prostej, niewybajerzonej klawiatury.
> Coś w stylu:
> http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/215/37/79/215377979

To na zdjęciach to chyba Ultra Flat X? Więc wielkiego wyboru mieć nie
będziesz, pozostają Ci modele na "przełącznikach scyzorykowych" a la
notebook - jak te Logitechy.

> Z klawiszy funkcyjnych na dobrą sprawę potrzebuję jednej rzeczy: POWER :)
> I to jest WAŻNA sprawa - bardzo się z żonką przyzwyczailiśmy do wyłączania
> komputera przyciskiem klawiatury.

Czyli AFAIk jedynie klawiatura na PS2 spełni to wymaganie (sygnał
PowerOn przez USB często nie jest obsługiwany przez płyty gł.)

> Podpowiecie coś?
> Jeśli nie znacie modelu, który spełniałby wymagania, to chociaż polećcie
> producenta, firmę.

Z tych popularnych? Logitech, M$..

> I oświećcie jeszcze w temacie bezprzewodówek: czy bywają problemy z
> łącznością? Czy jeśli komputer stoi pod biurkiem, przy ścianie a nadajnik
> (USB?) będzie wciśnięty gdzieś przy samej ścianie, to nie będzie zakłócać
> sygnału?

Zależy od nadajnika. BT z reguły nie ma problemu z przeszkodami (nawet
typu ściany) np. sam łapię sygnał bezprzewodowego wskaźnika do
prezentacji Logitecha posiadanego przez sąsiada piętro niżej ;-)
Natomiast z tradycyjnym RF nie jest już tak różowo - jeśli nadajnik to
bezkablowy "dongle" wpięty z tylny port obudowy upchniętej pod biurkiem
to możesz liczyć się z problemami. W takiej sytuacji należy go umieścić
na biurku, tak by masywniejsze przeszkody (szczególnie metal) nie
ekranowaly go od klawiatury.

> Jak zasilane są (na jak długo starczają baterie/akumulatory) takie
> klawiatury?

Dużo większym problemem od zasilania będzie bezpieczeństwo. Sygnał w
modelach RF nie jest z reguły nawet szyfrowany, a zabezpieczenia BT (do
1.x włącznie) to kiepski żart. Jeśli _nie_ mieszkasz na zupełnym
odludziu używanie takiej klawiatury do np. korzystania z bankowości
online jest delikatnie mówiąc niezbyt rozsądne. Być może w BT 2.x
poprawiono kwestię bezpieczeństwa - ale nie testowałem więc się nie
wypowiadam. Poza tym może to zależeć również od implementacji
zabezpieczeń w konkretnym modelu.

> Dzięki serdeczne za wszelkie info
> Pozdrawiam

Pozdrawiam