Re: Jaki laptop - core, dual - prosba o pomoc

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Wed 18 Jul 2007 - 11:35:21 MET DST

Dnia Wed, 18 Jul 2007 10:53:56 +0200, Emaris napisał(a):

> Na co zwrocic uwage przy zakupie: procesor,

wyjaśnię niżej

> hdd

7200 obr/min - szybciej, trochę więcej prądu bierze, trochę cieplej. Mam
WD Scorpio 5200 obr/min w kieszeni, cichy i chłodny, wydajność bliżej
nieznana - u mnie do 25 MB/s, ale jest to widoczne ograniczenie kieszeni
USB.

> karta grafiki

I tak będzie Intel GMA :) Jeśli nie chcesz grać to będzie OK.

> pamiec

Do Visty miło jest mieć 2 GB. A w ogóle to w laptopie IMO najlepiej mieć
XP jeszcze.

> Jakie sa roznice miedzy centrino, centrino duo, core duo, dual core, core 2
> duo, celeron itp.

Centrino, centrino duo - nazwy technologii mobilnej zawierającej obecnie
procesor Intel Core/Core 2 bądź wersję dwurdzeniową tegoż, kartę WiFi
Intela i graficzną Intel GMA.
Dual Core - procesor dwurdzeniowy.
Core 2 Duo i Core Duo - procesory dwurdzeniowe Intela, bardzo fajne IMO
do laptopów, Core Duo ciut wolniejszy, ale bardziej oszczędny.
Celeron - nie warto, kiepskie tryby oszczędzania energii.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com