Samoczynny restart komputera - co jest winne?

Autor: Marek Pawełek <marek.pawelek11_at_USUNTOwp.pl>
Data: Mon 16 Jul 2007 - 13:49:47 MET DST

witam, problem jest następujący:

komputer samoczynnie resetuje się (bądź też czasami w ogóle się nie
uruchamia), zauważyłem że występuje to zjawisko gdy są podpięte napędy
optyczne (1 dvd i 1 cd, oba czy tylko jednen - bez znaczenia),
natomiast jeśli je odłącze to wtedy wszystko działa ok, przejrzałem
wątki na forach i w googlach o samoczynnym resetowaniu i w moim
przypadku może chodzić o zasilacz lub zwarcie, raczej to nie jest sprawa
systemu (wirusy itp.) czy awarii podzespołu (po podpięciu innego,
całkowicie sprawnego napędu dzieje się to samo; chyba że płyta gł.?).
Komputer wyczyściłem z syfu i kurzu w środku. Nie pomogło. Mój zestaw:

Intel Celeron 2,4 GHz
Płyta ASRock P4i45PE
Seagate 250 GB (8 MB) i 120 GB (2 MB)
ATI Radeon 9200 SE
DVD-RW LG i CD-ROM LG 52x ;)
Zasilacz ATX 350 W (Logic - jest taka firma?)
System Win XP SP2 i Linux (okazjonalnie)

Taka konfiguracja działała od roku bez zarzutu (obudowa i zasilacz
zakupione w maju 2006). Jak sądzicie co może być przyczyną resetowania
się? Od czego zacząc sprawdzanie?