HP 845 - problem z drukarką albo i nie z drukarką - długie, sorry

Autor: Speedy <speedy_at_va.pl>
Data: Sun 15 Jul 2007 - 22:39:14 MET DST

Hej

Komputer moich rodziców wygląda tak: Cel 1,7 na płycie Asrock M266A (na
VIA), grafika wbudowana 32MB, dzwięk też, 256 MB RAM, HDD ATA 80 GB,
nagrywarka CD. Do tego przypięte są na USB drukarka HP deskjet 845c i skaner
One Touch Visioneer 7600. Obudowa jest typu mini-desktop Aton 3111 czy jakoś
tak, mała i płaska, z dedykowanym zasilaczem na którycm co prawda napisane
jest tylko 200 czy 250 W ale na ile sobie w sieci znalazłem i na grupach
dysk., to wszystko jest OK, zasilacz naprawdę tyle daje i wszędzie twierdzą
że jest przystosowany do P4. Zresztą ta płyta nawet nie ma tego dodatkowego
4-pinowego mini-gniazdeczka.zasilania.
Wszystko to działało OK ze 2-3 lata. Ale od paru dni coś się dzieje z
drukarką: system co kilka sekund "plumka" tak jakby odłaczono urządzenie
USB, potem plumka tak jakby przyłączono USB, czasem wyrzuca komunikat że
nowe urządzenie USB znaleziono i jest gotowe, albo że nie znaleziono lub w
urządznieu USB wystąpił błąd i po kilku sekundach powtarza się to od nowa,
czasem drukarka znika na stałe, aż do resetu systemu, czasem dłuższy czas
działa OK (zwykle jednak w trakcie drukowania występuje błąd i nie daje się
go ukończyć). Skaner natomiast działa cały czas bez żadnych problemów.
Odinstalowałem i zainstalowałem drukarkę - bez skutku, nic się nie zmieniło,
zreinstalowałem sterowniki VIA Hyperion - jw. Podłączyłem do innego gniazda
USB - jw., zamieniłem kable od drukarki i skanera - jw, odłączyłem skaner -
także nic się nie zmieniło, drukarka co chwilę znika i pojawia się i znika
znów...
Zabrałem rodzicom drukarkę i podłączyłem do innego komputera (Cel. 2,66 na
pł. Asus P5RD1-V Dlx, na Radeonie 200, grafika wbudowana 128 MB RadeonX300,
dzwięk też wbud., Realtek HD861, 768 MB RAM, dyski ATA 160 GB i 8 GB,
DVD-RW LiteOn 165P-coś tam, DVD Toshiba M1612, zasilacz noname 350 W,
front-panel Revoltec). Podłączyłem ją do USB we front-panelu i ... działa
OK. Nie wiesza się, nie znika, drukuje bez problemów.

Czy ma ktoś pomysł co jest ewentualnie zepsute i jak to zdiagnozować?

z góry THX

--
Pozdrovionka
Speedy