Re: Który z dwóch dysk 2,5" do notebooka

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 13 Jul 2007 - 17:29:34 MET DST

Użytkownik Saiko Kila napisał:

> Możesz napisać wrażenia ze zmiany z 5K100 na Momentusa 7200 rpm? Ciekawi
> mnie czy komp zaczął jeść więcej prądu, co się np. objawiło skróceniem
> cyklu baterii, czy wiatrak nie pracuje częściej i czy dysk nie jest
> głośniejszy.

Co do zużycia prądu to się nie wypowiem, bo lapek pracuje u mnie jako
desktop replacement cały czas na zasilaniu sieciowym, ale testy i
recenzje które czytałem mówią o zmniejszeniu czasu pracy na bateriach o
~10 minut - czy to dużo, to musisz sam ocenić. Dysk jest zdecydowanie
cichszy od 5K100, podczas pracy praktycznie niesłyszalny, podczas gdy
chrobotanie poprzednika było słyszalne. Wiatrak u mnie i tak pracuje non
stop (Toshiba A100-906 :-/ i mocno obciążony procek na dodatek), ale sam
dysk nie grzeje się masakrycznie - ~40 st. w trakcie normalnej pracy,
~50 st. przy kopiowaniu dużych ilości danych czy testach HDTune.
Sam dysk jest zaprawdę piekielnie szybki, i idzie to wyczuć, chociaż i
5K100 do wolnych nie należy - zapraszam na forum.laptopy.info.pl do
działu "Testy użytkowników", jest tam recka 7200.2 i dział z testami w
HDTachu i HDTune kilkunastu dysków, w tym i mojego 5K100 ;)

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl