Re: Telewizor Full HD (1920x1080) jako monitor komputerowy

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Thu 12 Jul 2007 - 14:06:00 MET DST

Cezy <c_l@o2.pl> Odpowiedz na
news:1184235811.565749.101590@q75g2000hsh.googlegroups.com:

> Przy założenie, że TV akceptuje 1080p (np. Samsung serii M86).
>
> Pytanie kieruję do tych, którzy używają takiego telewizora jako
> monitora. Chodzi mi o praktykę bo sobie o teorii poczytałem i powinno
> być malinowo ;)
>
> Interesuje mnie ,,normalne" używanie kompa, czyli:
> 1. GRY - O ile gra obsługuje 1920x1080 to czytałem, że spoko, ale co
> jak nie? Jak to wygląda jak się ustawi niższą rozdzielczość? Wiem, że
> monitory lcd sobie z tym radzą różnie i widać, że przy rozdzialce
> innej niż natywna jest gorzej (chociaż do zaakceptowania).

Nie wiem jak Full HD, ale TV HD Ready(1366x768) nie akceptują wszystkich
trybów graficznych. 1280x1024(960) nie wyświetlają. Ale 1024x768 już tak.
Wiec jak gra nie ruszy, będziesz musiał po slepemu zmieniać rozdzielczość.

> 2. Internet - da się w komfortowy sposób na takim 46 cali ,,poserfować"
> po necie. Chodzi mi o to czy wszystko jest czytelne.
> 3. Filmy - kopm może działać jako odtwarzacz DVD, Divix, HD materials
> ale jak to wygląda dla materiałów o niższej jakości(Divix, DVD)
> 4. Praca z MS Office
>
> Jak bardzo zależy to od karty grafiki a jak od modelu TV?
> A może zależy od sposobu podłączenia(VGA, HDMI)?

Przy tak dużej rozdziałce VGA może dać spore odbcia. A HDMI najcześciej
akceptuje tylko tryby 720p i 1080i. Wiec może być tak że gdy ustawisz w
kompie 1920x1080 to TV wyświetli ci to jako 1080i, a nie 1080p, i obraz
będzie drgać...
To oczywiście moje domysły na podstawie HD Ready. Z Full HD nie "pracowałem".

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski