Re: wszystko jasne wadliwa obudowa wysoka temperatura

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Wed 11 Jul 2007 - 17:31:28 MET DST

John Smith jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej
pradawnymi runami na koźlej skórze:

> Okazuje się że po ściągnięciu bocznej ścianki temperatura spadła o 6
> stopni. Procesor pokazuje 62C a system 39C przy 100% obciążeniu. W
> mieszkaniu jest 25C.

a u mnie po ściągnięciu ścianki bocznej w zwykłym Modecomie temperatura
wzrastała o 4 stopnie bo tunel powietrzny przestawał działać jak trzeba ;)

> Nie doszłoby do podwyższenia temperatury przy
> prawidłowym zaprojektowaniu obudowy. Wentylator do obudowy nie jest w
> ogóle potrzebny też nie wentylator do zasilacza. Wystarczy wentylator do
> procesora puszczony na 700 obr/min. Wada polega na tym, że cała boczna
> ścianka powinna być zrobiona z gęstego sita o oczkach 3 mm, żeby gorące
> powietrze swobodnie przechodziło.

akurat wentylator na procesorze dmucha *na radiator*, wiec
przechodziłoby chłodne powietrze. a gorące szłoby do góry grzejąc Ci
bezwentylatorowy zasilacz i górę budy. hmm raczej kiepska idea, chyba,
żeby dać też sito od góry, choć bez wolnoobrotowego wiatraka by się
pewnie nie obyło.

i po co cała sitowa? wystarczy tak:

http://www.wysypisko.nazwa.pl/szarlih/bok.jpg

--