Re: Zmiana partycji

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Wed 11 Jul 2007 - 17:09:06 MET DST

Dnia Wed, 11 Jul 2007 15:28:30 +0200, Jajcarz napisał(a):

> Mam taki mały problem. Otóż zakupiłem laptota toshibę z dyskiem 160 GB na
> którym zainstalowany jest windows vista (tak na marginesie z powodu nie
> znalezienie grupy visty napisałem tu ale myśle ze nikt mnie od razu nie
> skarci za to :) ).

Siadaj, pała! Od Visty jest pl.comp.os.ms-windows.winnt :)

> Dysk był podzielony na 2 równe partycje po niespełna
> 80GB. Wykorzystałem programik BootIt, zmniejszyłem partycje C do 35 GB i
> teraz mam pewien problem. Nie mogę przydzielić tego pozostałego miejsca z
> partycji C do kolejnej D. Dodam że obie partycje zarówno C jak i D są
> partycjami primary, nie wiedzieć czemu, więc może tu tkwi problem. I teraz
> pytanie czy można coś temu zaradzić czy pozostaje tylko usunięcie partycji D
> i stworzenie nowej wykorzystując całe wolne miejsce ?

A próbowałeś zmieniać wielkość partycji programem o nazwie
"diskmgmt.msc" dołączonym do Visty? Co do partycji primary, ZTCW na
dysku mogą być 4 (na pececie, na Amidze miałem więcej).

> Tak na marginesie zapytam jeszcze o jedną sprawę, otóż BootIt wyświetla mi
> jeszcze jedną partycję o wielkości 1,5 GB na samym początku chyba o kodzie
> 27h. Ktoś wie cóż to może być za partycja ? Bo normalnie w systemie widoczna
> nie jest. Oczywiście pomijam diskpart czy też konsolę zarządzania bo tam też
> jest widoczna

Tak jak wspomniał kolega Gupik, będzie to partycja z obrazem systemu
albo narzędziami ratunkowymi.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com