Re: Monitor

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Tue 10 Jul 2007 - 05:50:00 MET DST

On 9 Lip, 19:18, "SebOLO" <mrseb...@wytnijto.o2.pl> wrote:
> przymierzam się do zmiany monitora. Do tej pory byłem przekonany do jakiegoś
> używanego 22" CRT z alledrogo, z powodu mojego z góry negatywnego
> nastawienia do LCD. Jednak dzisiaj zobaczyłem to:
>
> http://allegro.pl/item214254766_iiyama_e2200wsv_b1_5ms_gwarancja_36m_...
>
> Pozwole podsumować sobie ten monitor jednym słowem: badziew...
> Nie warto kupować CRT w tych czasach. Jak już to LCD, tylko coś porządnego.
> Monitor to bardzo ważny element komputera nie warto oszczędzać 200zł by
> kupić najtańszy badziew ala IIYAMA...
>
> --
> [...]

Co za bzdury...
Po pierwsze "ala IIyama" (Ala IIjama - corka własciciela?) - IIyama to
jeden z NAJLEPSZYCH producentow monitorow na rynku.
Po drugie - ten monitor to normalnej jakosci monitor na TN, a z tego,
ze matryce te maja swoje wady z definicji, trudno wyciagac wniosek, ze
TO badziew... Na tej zasadzie WSZYSTKIE TN to badziew.
Po trzecie - odbilo ci? W jakich czasach? TE czasy... Pogadaj z kims
kto zna inne...

Dosc male katy widzenia beda w tej wielkosci monitora przeszkadzac w
swobodnym ogladaniu filmow, z dolu wiele nie widac. Zmiana
rozdzielczosci (innej od natywnej) jest bez sensu, ale to rzeczywiscie
jest kwestia przyzwyczajen. (Ja mam "hopla", bo bez clear type w
natywnej rozdzielczosci nie czuje sie dobrze.) Do gier monitor jest
dobry (za te cene) i 200 zlotych niczego nie zmieni. Zadne
smurzenie... Kwestia ustawien monitora i dobrego kabla. Jesli monitor
nie ma wejscia DVI to powazna wada. Nawet dlatego, ze niedlugo karty
beda mialy jedynie "czysto" cyfrowe wyjscia i zadna przejsciowka nie
pomoze.