Re: Monitor

Autor: jack <shineme-wytnij_at_gazeta.pl>
Data: Mon 09 Jul 2007 - 20:19:25 MET DST

> Hm... mam do wydania akurat okolo 1000zł, monitor ma być głównie do gier (więc ma chodzić i dobrze wyglądać w 1600x1200, i w 640x480, i w 1024x768), dobrze by było, żeby był panoramiczny (chociaż to niekoniecznie) i dlatego szukam crt. Mogę kupić coś takiego (używanego):
>
> http://www.chip.pl/archiwum/article_11104.html
>
> za około 800zł (i zje on wszystkie LCD na śniadanie), ale zobaczyłem nowego 22" LCD za 1000, więc się zacząłem zastanawiać.

> [...]

To że to inny sprzęt wszyscy wiedzą - nie musisz przekonywac ze jakość
obrazu na dobrym crt zdecydowanie bardziej ludzka nazwijmy to ale nie
zmienisz przez to przyszłośi a tam juz CRT nie ma. Mozesz kupic oczywiście
uzywany ale z dnia na dzień te dobre są coraz bardziej niedostępne i to
trend a nie chwila. Co do LCD - nie ma tu takiej elastyczności jesli chodzi
o zmiane rozdzielczości ale wynika to z technicznej budowy i obecnie tak to
wygląda. Sa tez ogromne korzysci - szczególnie ostrość obrazu i geometria
dostępna tylko dla najwyższej półki dawnych crt ale to sa ogóły dobrze
znane wiec nie bede sie powtarzał.
Co do tej iiyamy - dobrze pamiętasz to firma z dobrej półki ale obecnie ma
tez mocno budżetowa linie której przedstawicielem jest ten monitor własnie.
będzie chodził a jakze - ale musisz znac wady matrycy TN a skoro wybierasz
pomiędzy crt a tym monitorem to koniecznie poczytaj o TN zeby nie było
zaskoczenia.
Dodatkowo panel LCD bez złącza DVI to kiepski pomysł - traci się spore
mozliwości i sporą część jakości obrazu - DVI wiec to podstawa w LCDku.
Rozumiem ze cena jest jaka jest - jesli odpowiada Ci zatem wszystko to co
on prezentuje bierz - jeśli ma miec choć namiastkę crtka - zastanów się nad
innym typem matrycy.