Re: zmiana dysku:ghost i porażka

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 23:57:14 MET DST

"Marek" napisał:

> Wymieniałem dysk w komputerze. Była stara 80-ka PATA,
> kupiłem nowy 400GB sata. Przekopiowałem ghostem dane
> ze starego dysku na niowy i niestety.... kicha. System startuje,
> ale na początkowych ekranach windows XP się kończy.

A czy uruchamiałeś system na starym dysku z podpiętym tym nowym? Bo może
Winda zdążyła obdarować go swoim podpisem i przypisać mu literkę D:? I teraz
głupieje mając go jako startowy? Być może wystarczy usunąć ten podpis z MBR
nowego dysku - np. fdisk /mbr z syskietki Win98SE - i odpalić z niego system
(za pierwszym razem z odłączonym starym dyskiem). Bo obecność sterowników
SATA i włączonej obsługi 48-bit LBA przyjmuję jako pewnik?

JoteR