Re: Kontroler PCI

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 03:36:18 MET DST

Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:f6pdu5$sh1$1@atena.e-wro.net...

> Po prostu trzebaby zrobić rzeczywisty test z miernikiem i kolejno
> sprawdzać pobór prądu komputera bez danego urządzenia, z urządzeniem
> wsadzonym niezainstalowanym, zainstalowanym wyłączonym i zainstalowanym
> włączonym.

Nie mam miernika, ale przed chwilą natrafiłem na inną rzecz w MU. W
właściwościach wielu urządzeń (zintegrowanych lub nie) jest zakładka
"Zarządzanie energią". Jest tam opcja "Zezwalaj komputerowi na wyłączanie
tego urządzenia w celu oszczędzania energii". Czyli po wyłączeniu urządzenia
przez windows zmniejsza się pobór prądu, bo jednak przechodzi ono
elektrycznie w "Stand By"
Być może po softwarowym wyłączeniu w MU dane urządzenie wyłącza się podobnie
jak przy przejściu razem z resztą komputera w S3. Skoro zasilacz przechodzi
wtedy w VSB to musi powyłączać wszystkie zbędne karty PCI (w VSB zasilacz
daje moc chyba tylko naście Watów). A po wybudzeniu z S3 karty PCI się
przecież normalnie aktywują, choć przed chwilą były zupełnie "martwe"