Re: Hyper-Threading c2d i problemy z programami

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 07 Jul 2007 - 23:27:04 MET DST

Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:6a56.00000010.468ff99f@newsgate.onet.pl...

> U mnie byl stary bios. Po flashu bylo OK.

Oczywiste, jeśli płyta schodzi z linii montażowej wtedy, gdy nowy bios do
niej jest dopiero na etapie nocnych koszmarów programistów z "Bios Team"
danej firmy.

> Dos da się odpalić ale nie mialem nowej plyty od 4-lat. Tam napędy IDE
> ustrawialo się z biosa w żądany tryb ata 33/66 albo 100 i stąd to glupie
> przyzwyczajenia.

No ja zawsze tryb UDMA regulowałem kablem sygnałowym :) Jeśli potrzebowałem
spowolnić dysk np. z ATA100 na ATA33 to zmieniałem taśmę z 80-żyłowej na
40-żyłową i po włączeniu kompa ładnie mi on raportował że z powodu
ograniczeń kabla tryb UDMA został obniżony.
Można było też regulować UDMA bezpośrednio w samym dysku (odpowiednim
utilitiesem ze strony producenta), co miało tą zaletę był on obniżony "na
stałe" niezależnie do jakiego komputera ten dysk podłączyłem.

> Kupilem do tego Vista Premium ale parę programów nie dzialalo. Np ten
> reg-cleaner, z którym bylem zżyty "od kolan" aby nie powiedzieć od malego.
> Glównie takich, na które wydalem pieniądze. Np Pinnacle Studio 9.3. Inne
> bym
> przebolal. Trudno teraz wydać następne 300 zl na nowego Pinnacla. Lepiej
> wrócić
> do starego legalnego XP.

Czasem producent się "zlituje" i wypuści patch-a, dodającego kompatybilność
z nowym systemem.

> Sam system nie jest zly ale brak kompatybilności ze starszymi programami
> kupionymi za cięzkie pieniadze to gol do wlasnej bramki.

Microsoft to robi specjalnie