Re: Jaki SWITCH wybrać dla 5 komputerów w firmie?

Autor: Bylski <bylski_at_nospam.buziaczek.pl>
Data: Sat 07 Jul 2007 - 17:25:39 MET DST

Użytkownik "defekt" <jarcat@BEZSPAMOWANIAwp.pl> napisał w wiadomości
news:f6o3qd$3up$1@nemesis.news.tpi.pl...

> http://www.allegro.pl/item210396977_3com_switch_8_x_10_100_gwar_2_lata_3cfsu08_fvat_.html
>
> takie coś mnie właśnie interesuje!
> nie potrzebuje zdalnego zarządzania nim itp....
> chcę go po prostu podłączyć i ma wszystko dobrze działać
> czyli brać ten model czy coś tańszego sie może znajdzie?
>
> a co do skrętki... to zwykła ekranowana kat. 5e?

Witaj,

Założyłem i prowadzę amatorską sieć w budynku 7 piętrowym. podłączonych mam
obecnie 20 komputerów.
We wszystkich komputerach zamontowane są albo najtańcze sieciówki (za 19zł
?? - jak kupowałem, to były po 25 ;) ), albo karty zintegrowane z MB.
Wszystko łączy hub marki Ruby-Tech i swich Eusso - proste wersje SOHO.
Jak sieć prowadzę (6 lat już), nigdy nie miałem problemów ze sprzętem
sieciowym (karty, swich, hub) czy kablami. Najdłuższe odcinki (5 pięter)
prowadzone są pionem tuż obok kabli zasilających mieszkania w prąd - nie ma
z tego powodu problemów. Być może ogólna prędkość spada, ale to jest
niezauważalne....
Ze względu na prowadzenie skrętki obok prądu, na początku stosowałem skrętkę
ekranowaną, w miarę rozbudowy sieci zarzuciłem ten pomysł ze względu na
koszty (bo to i kabel droższy i wtyczki). Zadne problemy się w związku z tym
nie pojawiły.

Podsumowując - jeżeli ktoś chce, to może zastosować do budowy małej sieci
urządzenia renomowanych firm. Ja natomiast nie miałem zadnych przykrości ze
stosowania sprzętu taniego, niemarkowego. Co więcej, w zastosowaniach
amatorskich (nawet jeśli twoja sieć jest w biurze, to pakiety będą tam
pewnie latać amatorsko;) ) nie spotkałem się z opiniami, iż zastosowanie
taniego sprzętu = kłopoty.
Co innego, jeśli chcesz zbudować sieć bardziej wymagającą... opartą np. o
swich zarządzalny....

Inną sprawą jest też, jeśli w sieci panuje duży ruch - wtedy tanie
rozwiążania się mogą nie sprawdzić (mam doświadczenie z PLANETami
działającymi na magistrali dla 300 kompów) , ale to chyba nie twój przypadek
??

Pozdr

Bylski