Re: Jaki SWITCH wybrać dla 5 komputerów w firmie?

Autor: Feromon <feromon_at_wp.pl>
Data: Fri 06 Jul 2007 - 23:09:54 MET DST

Użytkownik "defekt" <jarcat@BEZSPAMOWANIAwp.pl> napisał w wiadomości
news:f6lp22$dce$1@nemesis.news.tpi.pl...
> witam
>
> pytałem juz o karty sieciowe kilka dni temu
> kupiłem Intel'e na chipsecie GD82559
> czas na zakup switcha i okablowania
> Switch ma być przede wszystkim STABILNY i nie prądożerny (ale wszystkie
> chyba mają podobny podór)
> i na tym kończą sie moje wymagania :)
> liczba komputerów: 5
> proszę o podsunięcie najlepiej jakiegoś konkretnego modelu...
> najchętniej kupię coś używanego, a lepszego
> więc stare, a DOBRE modele wchodzą w grę jak najbardziej!
>
> i jeszcze sprawa kabli...
> [...]

Mam wrażenie, że przesadzasz. Czy to Biuro Ochrony Rządu (BOR)?
Co to ma w kosmos latać? CISCO będziesz kupował?
Nie miałem jeszcze niestabilnego switcha. Coprawda są "pięciogniazdkowe",
ale brałbym z zapasem 8 lub 16 w zależności od planów rozwoju firmy.
Jak to poważna firma, to i tak switcha w 19 calowej obudowie do szafy
potrzebujessz :)))))

Jak masz sieć gigabitową to popytaj na pl.comp.sieci, a jak 100 Mb/s
to bierz ekranowaną sktętkę kat. 5e i po krzyku. Porządnie zarabiaj kable.
Jakie masz odległości w Twojej firmie? Teoretycznie do 100m wystarcza.

Mam jednak wrażenie, że struktury i jakości okablowania bardziej zależy
jakość
sieci niż od switcha....
Ale gdybym chciał wydajnej sieci, to stawiałbym raczej na sprzęt 1Gb.

Pozdrawiam
Feromon