Re: Pytanie o E6420 na FSB 800 MHz zamiast 1066 a E4400 (E4500)

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Fri 06 Jul 2007 - 20:31:07 MET DST

Olek_ <olek-2020@gazeta.pl> Odpowiedz na news:f6lp9f$r9u$1@inews.gazeta.pl:

> Zastanawiam sie nad wyborem procesora, plyta ktora mam obsluguje
> niektore wersje core2, ale jest pewna niejasnosc dla mnie, a mianowicie
> E6420

Absolutnie nie opłacalny procesor. E4400 ma prawie identyczną wydajność, a
jest tańszy. A jak się oba podkręci to w ogóle nie będzie różnicy.

> bedzie dziala tylko na na FSB 800 MHz zamiast podawanych przed
> intela 1066, jak to sie ma do jego wydajnosci, czy czestotliwosc
> wewnetrzna przy FBS 800MHz bedzie nominalna dla tego procka czyli
> 2.13GHz ? czy bedzie on dzialal w jakims innym, wolnym trybie?

Nie będzie miał 2.13. Tylko FSB x mnożnik. Czyli pójdzie na 1.6GHz.

> oto co pisze producent plyty
> http://gigabyte.pl/products/mb/cpulist/ga-8i865gme-775-rh-as_39.html
>
> zastanawiam sie czy jest sens dokladania do E6420 FBS=800MHz, czy bedzie
> zauwazalna roznica w stusunku do E4400
>
> jest tez inna opcja czyli zakup E4500 2.2GHz ale producent plyty nie
> tesowal tego proceora(niema go w wykazie, bios go moze nie rozpoznac
> prawidlowo?) wiec niewiadomo czy bedzie dzialal? a przetestowanie nie
> wchodzi w gre bo zwrotu procka niestety nie bede mogl zrobic

Zadziała. Najwyżej płyta go nie rozpozna, ale działać będzie.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski