Re: Via KT133A

Autor: Tomasz Potega <shadow_at_manta.univ.gda.pl>
Data: Fri 06 Jul 2007 - 09:15:19 MET DST

Konrado5 wrote:
> Mój Duron działa na FSB 133. Pamięć również działa na 133 Mhz. Nawet
> jakby działał na 100 Mhz, to przecież ciągle się mówi, że Via Apollo Pro
> 133 (bez A) ma fatalną obsługę pamięci, a jakimś cudem u mnie wypadało
> to lepiej niż na Duronie 1800 i chipsecie Via KT133A. Oczywiście miałem
> uruchomiony 4-way memory interleave enabler.

Zależy co tak naprawdę Sandra mierzy - bo jeśli faktycznie przepustowość
pamięci (np. non temporal stores), to i tak jesteś blisko teoretycznego
~1 GB/s. Jeśli zaś testy obejmują różne rozmiary bloków, różne operacje,
to dużą rolę odgrywa cache - którego Duron ma zdecydowanie mniej od P3.

pozdrowienia,
shadow