Re: Podłączenie UPS do sieci

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Thu 05 Jul 2007 - 16:47:47 MET DST

Jacek napisał(a):
> Może odpiszę po kolei, ponieważ teraz piszę bezpośrednio z serwisu, a nie z
> czytnika. Najpierw mój UPS:
> http://www.ever.com.pl/pl/upselector/upsdetails.php?ModelNr=45 dokładnie taki.
> Piszecie o mocy, której nie powinienem przekraczać. Może mi to ktoś dokładniej
> wyjaśnić, bo tu to jestem kompletnym "lajkonikiem"? UPS ma moc 300W (tak
> pisze), więc co mogę do niego podpiąć? W komputerze mam zasilacz 400W, ale nie
> wiem, czy ma to związek z "przeliczaniem" mocy? W sumie ze sprzętów mam tak:
> komputer, laptop (nie zawsze, ale czasami bym wpinał jeśli można), monitor,
> [...]

Jesli chodzi o podpinanie sprzetu do UPS'a to zanim cokolwiek podepniesz to:
1)Wezwij elektryka lub kogos kto sie na tym zna i niech ci zrobi
zerowanie na bolcu uziemienia w gniazdku (polega to mniej wiecej na tym,
ze przewod "zero" laczy sie razem z bolcem uziemienia)

Jezeli nie masz uziemienia lub zerowania to efekt jest mniej wiecej
taki, ze zabezpieczenia w UPS'ie czy listwie zamiast dzialac poprawnie
powoduja, ze na obudowie twojego kompa pojawia sie napiecie (okolo 110V
o niskim natezeniu) ktore moze rozne cuda powodowac.

2) Jesli chodzi o podzial tego co i gdzie ma byc podlaczone to zalezy to
od konfiguracji komputera i od monitora. Nie napisales co masz wiec nie
odpisze jak to podlaczyc. Tak czy inaczej najlepiej byloby kupic UPS'a o
mocy 700VA (np. firmy Ever). Majac takiego UPS'a podlacza sie do niego
glownie komputer+monitor+osprzet sieciowy (modemy, routery). Cala reszte
mozna sobie darowac i podlaczyc do listwy przed UPS'em.
UPS o mniejszej mocy z niektorymi zasilaczami moze nie wyrobic (przy
przelaczaniu na prace z baterii mocniejsze zasilacze potrafia "zabic"
UPS'a:) co konczy sie tym, ze od razu sie wylacza)

3) Na wyjsciu UPS'a podlacz poprostu zwykly przedluzacz do rozdzielenia
gniazd (nie listwe z filtrami).

Tak to mniej wiecej wyglada.