Re: Problem z BIOSem - CMOS/GPNV Checksum Bad - No NVRAM

Autor: andy <andy_at_nospam.org>
Data: Wed 04 Jul 2007 - 19:14:04 MET DST

In pl.comp.pecet Raack <raack@o2.pl> wrote:

> Mialem ja kiedys. Serwerowy Irongate&Viper. Full wypas. Nie obraz sie,
> ale nie upchna es w nia czasem zwyklej pamieci? Ona obsluguje tylko
> ECC (to sie tylko wydaje niemo liwe...).

O rany, naprawde? To dlaczego producent tego w podreczniku nie napisal:
http://www.gigabyte.pl/download/mb/manual/5250/

Pewnie, ze wsadzilem zwykla, nawet nie mam ECC. :(

Dzieki za oswiecenie!

Co za durny komunikat w takim razie wykakuje, odwracajacy uwage od
prawdziwego problemu. Przeciez ten komunikat sugeruje, ze z CMOSem
przechowujacym BIOS jest cos nie tak.

> Je li nie, to pozostaje Ci tylko wyjac wszystko oprocz grafiki
> (najlepiej inna niz obecnie), procesora i jednego modu u pamieci,
> poodlaczac wszystkie kable, dyski, od aczyc z zasilania, wyjac baterie
> i wyrzucic. Nie, nie - zartowalem. Dla pewnosci zewrzec styki w
> gniezdzie baterii i wyzerowac cmos. I standartowo: load default
> ustawienia bios. Save. Reset. Jesli pojawi sie blad - zmien modul
> pamieci. jesli znow - prawie na pewno uszkodzona jest sama pamiec. Dla
> pewnosci wymienilbym barterie (na kolegi, bo po od razu kupowac?).

A wlasnie czy nowa bateria daje tak jak na niej napisane 3V, czy 2.8 V?