Re: Problem z BIOSem - CMOS/GPNV Checksum Bad - No NVRAM

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Wed 04 Jul 2007 - 05:59:48 MET DST

> Taki error wyskakuje podczas rozruchu komputera z plyta Gigabyte GA-
> 7IXE:
> =============================
> Checking NVRAM..No NVRAM
>
> WAIT...
>
> CMOS/GPNV Checksum Bad
>
> Press F1 to Run SETUP
> Press F2 to load default values and continue
> =============================

Mialem ja kiedys. Serwerowy Irongate&Viper. Full wypas. Nie obraz sie,
ale nie upchna es w nia czasem zwyklej pamieci? Ona obsluguje tylko
ECC (to sie tylko wydaje niemo liwe...).
Je li nie, to pozostaje Ci tylko wyjac wszystko oprocz grafiki
(najlepiej inna niz obecnie), procesora i jednego modu u pamieci,
poodlaczac wszystkie kable, dyski, od aczyc z zasilania, wyjac baterie
i wyrzucic. Nie, nie - zartowalem. Dla pewnosci zewrzec styki w
gniezdzie baterii i wyzerowac cmos. I standartowo: load default
ustawienia bios. Save. Reset. Jesli pojawi sie blad - zmien modul
pamieci. jesli znow - prawie na pewno uszkodzona jest sama pamiec. Dla
pewnosci wymienilbym barterie (na kolegi, bo po od razu kupowac?).