OVERLOAD czyli problem z UPS

Autor: Cucumber <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Wed 04 Jul 2007 - 10:45:58 MET DST

Witam!
Mam mały problem i jestem troche zdziwony zachowaniem dwóch UPSów. Ale
od początku. Wcześniej miałem maszynkę PIII 500Mhz wyposażoną na MAX -
bsadzone wszystkie sloty pamięci, PCI, AGP, podłączone urządzenia USB
etc. Dodatkowo pod UPS było podłączone: monitor CRT17" (pobór mocy
100W), głosniki TRUST, halogen 20W, router. To wszystko było
utrzymywane przez ok. 8-10 min na APC 500VA Back UPS, który ma już
około 5 lat. Zmodernizowałem sprzęt składając nowy: Pentium D 3.0GHz,
2GB RAM (4 sloty DDR2), 4 dyski, GForece, i ze dwie dodatkowe karty na
PCI i PCI Ex. Pod UPS podłączyłem tylko komputer i monitor. 500tka APC
okazała się za mała i na stale zaczęła jej towarzyszyć czerwona dioda
pod napisem OVERLOAD. Więc kupiłem EVER Active CDS PRO 1200 VA (czy
jakoś tak). UPS EVER powinien podtrzymać urządzenia o poborze mocy 760
Watt przez 2,5 do 5min. Tymczasem jest OVERLOAD! Tylko po pierwszym
naładowaniu przełączył się w tryb podtrzymania. Póżniej już się tylko
wyłącza za każdym razem kiedy odłączę go od koryta elektronów.

Teraz mam pytanie: czy jest możliwie aby PC zasilany zasilaczem 400W
pobierał większą moc niż to wynika ze specyfikacji? (Stary zasilacz
ATX miał 350W)
Czy jakość zasilacza może mieć niegatywny wpływ na UPS'a? Jakieś
krótkotrwałe piki, które wyłączają urządzenie?

Bo bardzo wątpię aby całość pobierała więcej jak 500Watt, gdzie
zostaje jeszcze 260 w zapasie na UPS.

Może ktoś mnie oświecić - na co zwrócić uwagę albo jak sprawdzić te
urządzenia?

--
Krzysiek