nagrywarka DVD USB slim, bez zasilacza i tania

Autor: Marek Kozlowski <kozlowsm_at_mini.pw.edu.pl>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 15:14:21 MET DST

:-)

Jestem (nie?)szczęśliwym posiadaczem notebooka IBM ThinkPad T42. Tj
ogólnie fajne, tylko ma dwa straszne minusy: grafikę ATI Radeon 7500 no
i napęd 9.5 mm (Combo). Z grafiką nic się nie poradzi, ale można żyć,
natomiast zakup nagrywarki DVD staje się palącą potrzebą. Zależy mi na
napędzie przenośnym (nie wymagającym zasilacza), możliwie slim lub
wbudowanym i umiarkowanie drogim. Niestety rozeznanie mam niewielkie*) i
stąd prośba o sugestie.

Pozdrawiam,
Marek

*)Wg mojego rozeznania:

1. IBM/Lenovo
- napędy do ThinkPad T40/41/42 są dość drogie, wolne (DVD-R: 2x) i nie
wspierają DL,
- napędy do T60 są bardzo drogie (od 650 PLN), a ich parametry są raczej
średnie (DVD-DL 2x). Fakt, że notebook ma kartę ATI 7500 oznacza, że nie
jest bardzo przyszłościowy i inwestowanie w niego 650 PLN...

2. Przyglądałem się napędom slim Lite-ON SSM-85H5SX. Cena niemała, ale
akceptowalna, parametry chyba też, wadą jest zasilacz zewn. i problemy z
dostępnością (dostępny jest tylko "wirtualnie").

3. Plextor DVD+/-RW PX-608CU hm... Zasilacza nie wymaga, ale drogi (~ok.
600 PLN) a recenzje czytałem średnio entuzjastyczne ("nie wart swojej
ceny").

4. Domorosłych konstrukcji w obudowie noname lub iBOX trochę się boję...
Może niesłusznie?

Pozdrawiam,
Marek Kozłowski