Re: Uniwersalne zasilacze samochodowe do laptopów

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 14:26:04 MET DST

Użytkownik "Agent" <agentmietek@op.pl> napisał w wiadomości
news:f6dcc2$j99$1@news.onet.pl...

> Tak przy okazji pytanie techniczne - jak długo musiałbym pracowac na
> takim laptopie żeby akumulator samochodowy to odczuł tzn w odczuwalny
> sposob sie rozladował ?
>
> 15V*3A=45 W
> Jeśli akumulator ma np 45Ah 12V to:
> 45W/12V=3,75A
> 45Ah/3,75A=12h
> Elektrykiem nie jestem więc mogłem się gdzieś pomylić

Napięcie w obliczeniach powinno byc jedno : albo 12 albo 15.
Reszta obliczen OK, tylko że niezbyt trafne przyjąłeś założenie że na
akumulatorze popracuje wykorzystujac w 100% jego pojemność.
Podejrzewam że przy pobieranym prądzie na poziomie 3A gdzieś tak po 5
godzinach akumulator nie będzie w stanie przeprowadzić rozruchu samochodu.

--
rb