Re: Ktora Toshiba?

Autor: Rafal Franczak <franek_at_usun_to.kolorowe.krakow.pl>
Data: Mon 02 Jul 2007 - 22:07:12 MET DST

dziobu napisał(a):

> Widzisz, czytałem dość dużo. Owszem - w starych toshibach była opcja
> "zaawansowana" i tam wybierałeś partycje. A ja tu nie mam. Zresztą
> poszukaj sobie na forum toshiby - nie jestem sam z tym problemem.
>
> Nie wiem co za kretyn na to wpadł, ale napewno on tego nie używa.

MS Cretin ver. 2007 :-)

> 1. jak mam przygotować partycje wcześniej mając gotowy system na dysku i
> płyte ze sterownikami? (patrz z punktu widzenia użytkownika który kupił
> kompuetr i chce go używać)

Patrzę z punktu widzenia zaawansowanego użytkownika komputerów ;-)

Użyj jakiejś dystrybucji linux live uruchamianej z CD/DVD
może być knoppix albo http://www.sysresccd.org/

(woje to od Partition Magic bo ten w wersji w jakiej używałem go
potrafił spieprzyć bardziej skomplikowane tablice partycji (4 OS na 1 dysku)

http://www.searchengines.pl/phpbb203/index.php?showtopic=17133

1. defrag partycji w windows
2. boot live linux cd
3. uruchamiasz run_qtparted
4. zmniejszasz partycję windows, tworzysz nowe partycje
5. startujesz windows (na mniejszej partycji C:) możesz formatować nowe
partycje

> 2. co z tego że przygotuje jak on sie tylko pyta o wielkość partycji na
> system, a pod spodem mam duży czerwony napis że wszystkie dane z dysku
> zostaną skasowane?

Spróbuj zrobić resize i nową sformatowaną partycję - może pojawią się
nowe opcje.

Rafał