Re: siec 1Gbit - ma ktos? Szybko działa?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 02 Jul 2007 - 18:23:04 MET DST

ToMasz wrote:
> witam
> mam 2 kompy, połączone w siec 100Mbit-chodzi fajnie... ale w konkurencji
> transfer plików. natomiast gdy chce podgladac z kompa A ekran kompa B (
> nadzór rodzicielski) odświeżanie kursora myszki mam.... daremne, ale
> odswieżanie _całego_ ekranu - 1fps! (Real VNC)
> Chciałem również komp B uczynik terminalem bezdyskowym, ale z windowsem
> (niestaty gry...) i zastanawiam sie czy siec 1Gbit wystarczy?

Szczerze mówiąc nie spotkałem się z technologią (praktyczną nie
teoretyczną), która pozwalałaby zdalnie przesyłać ekran + dźwięk z
wydajnością porównywalną do stacjonarnego komputera. Trudno mówić nawet
o płynnym odtwarzaniu filmów a co dopiero o grach. (vnc lub remote
desktop). Póki co technologie te służą pracy biurowej/administracyjnej a
o multimediach zapomnij.

Różnica na pewno jest w transferze plików, jak ktoś pisał na sprzęcie
SOHO do 40MB/s. Wg mnie choćby dla tego ficzeru warto zrobić sobie 1Gb w
domu, różnica w cenie urządzeń niewielka, rozwiązanie przyszłościowe.

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/