Re: Jaki laptop do 3500zl, ktory sie nie rozpadnie i nie bedzie z wcisnietym na sile Windowsem

Autor: Janusz Morkowski <antyspam_at_anty.spam>
Data: Sat 30 Jun 2007 - 20:35:59 MET DST

"Rafal Franczak" <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl> wrote in message
news:f6645q$7iu$2@news.agh.edu.pl...

> też tak uważam. Szczególnie gdy cena niepotrzebnego MS "Systemu"
> przekracza koszt tego GB RAM. Pseudosystemu nie będę używał,
> a ram zawsze przyda się.
>
> Tylko nie każdy laptop można kupić bez windows :-(

Tez wyszedlem z takiego zalozenia :)
A jaka firma poza Lenovo i FS (o tych wiem) umozliwia samodzielny wybor
systemu - czyt. sprzedaje golca lub z DOS/Linux?
Moze ktos z grupowiczow przerabial kupowanie golego lapa z czyms takim np.:
http://www.komputronik.pl/Oprogramowanie/Novell/Novell_SUSE_Linux/Novell_SUSE_Linux_10_1_PL/pelny,id,35575/
W koncu dokonujemy zakupu komputera z systemem i niech sprzedawca sobie
zabiera Windowsa (i oddaje za niego pieniadze). Nie wiem jak jest z
legalnoscia przymusowej sprzedazy wiazanej w sytuacji gdy kupimy laptopa ale
nie wyrazimy zgody na warunki licencji MS - wtedy umowa licencyjna nie
dochodzi do skutku, a wiec MS nie ma podstawy do kasowania nas za prawo do
uzytkowania Windowsa, a tym wlasnie jest licencja.

J.