Re: siec 1Gbit - ma ktos? Szybko działa?

Autor: 666 <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 30 Jun 2007 - 15:08:13 MET DST

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f65isf$nea$1@inews.gazeta.pl...
> witam
> mam 2 kompy, połączone w siec 100Mbit-chodzi fajnie... ale w konkurencji
> transfer plików. natomiast gdy chce podgladac z kompa A ekran kompa B (
> nadzór rodzicielski) odświeżanie kursora myszki mam.... daremne, ale
> odswieżanie _całego_ ekranu - 1fps! (Real VNC)
> Chciałem również komp B uczynik terminalem bezdyskowym, ale z windowsem
> (niestaty gry...) i zastanawiam sie czy siec 1Gbit wystarczy?
> Cały problem wyrósł gdy "popadało" troche sprzętu sieciowego, i teraz
> trzeba dokupic jakąś sieciówke, (100 lub 1000Mbit) a druga sieciówka na
> [...]

Problem raczej dotyczy programu, a nie sprzetu.
Po sieci 100mbit mozna bez problemu przesylac obraz z monitora z
wieksza predkoscia niz 1fps. Pojedynczy zrzut ekranu z 1280x1024
zajmuje 4MB, i to bez kompresji, ktora jest ogromna przy wyswietlaniu
okien - pewnie okolo 1/10. Dopiero jakas grafika typu gry bedzie sie
przesylac wolno.
Sprobuj chociazby remote admina (platny, ale jest trial), albo
jak masz windows to zdalnego pulpitu (to niestety nie nadaje sie
do kontroli rodzicielskiej, ale daje wyobrazenie o mozliwosciach
przesylania obrazu w sieci 100mbit).
Kable do 100Mbit chyba maja mniej par wiec sie nie nadaja do 1Gbit.
Lepiej sprobuj innego programu, lub kup sobie tego remote admina.
Do *vnc instaluje sie z tego co pamietam jakis sterownik, zeby
przyspieszyc zrzuty ekranu, inaczej jest b. wolno.