Re: Dlaczego nikt nie lubi błyszczących ekranów notebooków?

Autor: KaNo <fluor_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sat 30 Jun 2007 - 03:41:16 MET DST

Padre_peper <Padre@no.net> napisał(a):

> jasno wynika ze- ( zadziwiające) czesto w
>
> To wymień następną, bo VHS to akurat zupełnie nie trafione porównanie
> zakładając że wiesz o czym piszesz a nie tylko sie mądrzysz...

Zasadnicza pomylka w calej tej dyskusji jest nazywanie
wszelkich "glare", "TrueBright" itd. nowymi technologiami. To sa te matryce
(TN), rozniace sie jedynie zewnetrzna powloka. Filtry polprzepuszczalne sa
tansze, efektywniejsze i latwiejsze w produkcji. Jezeli dodamy do tego ich
coraz wieksza popularnosc wsrod uzytkownikow laptopow, wiec nic dziwnego, ze
wypieraja ekrany matowe. Niestety przy okazji wypieraja rowniez lepsza
technologie IPS. Lenowo zrezygnowal juz z tych matryc w modelu T61p, nie
wytrzymuje ona konkurencji cenowej. A jezeli ktos mial mozliwosc pracy z
matowym ekranem i matryca IPS, trudno mu bedzie przestawic sie na te "nowe
technologie". No i to jest ten nastepny przyklad. Mam tylko nadzieje, ze za
rogiem czeka juz rzeczywiscie nowa technologia, ktora odesle do lamusa
wszelkie substytuty w rodzaju glare.
Pozdrowienia.