Re: IBM Lenovo X60 i X61

Autor: KaNo <fluor_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sat 30 Jun 2007 - 02:47:31 MET DST

goto <gozweiSPAMIK@gmail.com> napisał(a):

> Witam,
>
> czy ktoś z szanownych grupowiczów posiada laptopa IBM Lenovo X60 lub X61 i
> mógłby podzielić się opinią na temat tego sprzętu? Czy naprawdę jest taki
> fajny jak piszą w recenzjach? Jak w praktyce sprawuje się bateria?
>
> Z góry dzięki za opinie...

Od ponad roku uzywam X60s do ktorego sa trzy rodzaje baterii
1. 4-cell prismatic - czas pracy 3.4h
2. 4-cell cylindrical - czas pracy 4.4h
3. 8-cell cylindrical - 8.8h
Pracuje z dwiema bateriami (2+3) i przy odpowiednich ustawieniach moge
dociagnac do 12h.
Modele X60/61 swoja wartosc wykazuja razem ze stacja dokujaca. W stacji jest
kieszen hot-swap na CD/DVD/hard drive oraz dodatkowe porty (LPT, serial,
VGA..., nie ma niestety DVI). Laptopy te sa bardzo odporne (kompozyty
magnezowe, wlokna weglowe itd.), bardzo lekke (zaleznie od baterii od 1.24
do 1.51kg) i cienkie (z przodu 2cm, tyl zaleznie od baterii do 2.8 cm). Nie
bylem przekonany do TrackPointa, mimo ze mam go od dawna w T42p. Poczatkowo
uzywalem glownie myszy na bluetooth. Jednak szybko okazalo sie, ze w takim
malym laptopie podczas paracy na kolanach, TrackPoint jest nie do pobicia.
Rezygnacja z touchpada pozwolila na zainstalowanie w tym maluchu
pelnowymiarowej klawiatury (mniejsze sa jedynie niektore klawisze
funkcyjne). Do tej pory glownym minusem jest silnie nagrzewajaca sie obudowa
w okolicach prawego nadgarstka przy jednoczesnie wlaczonym WiFi i bluetooth.
Kopalnia wiadomosci o tych modelach jest forum:
http://forum.thinkpads.com/viewforum.php?f=30
Pozdrowienia.