Re: Ide na zakupy...

Autor: <contact_agentedwardfring1_at_yahoo.co.uk>
Data: Fri 29 Jun 2007 - 22:57:02 MET DST

Piotr Z. wrote:

> Popsul mi sie komputer (pisze teraz z kompa mojego Taty), padla plyta
> glowna i procek. To byl Duron 800. Wiec musze teraz kupic, nowe
> pamieci DDR - bo to juz standard i grafike bo PCI Express to teraz juz
> standard.
> No i mam dylemat, bo dysponuje kwota 600zł + koszty wysylki. Chce
> kupic sobie plyte z procesorem (+chlodzenie), wmotowana karta grafiki
> (najlepiej NVidia) i 1GB DDR.
> Jaki procesor w cenie 200-300 zł, do zastosowań biurowych?
> Taki sprzet chce. Ale w goszczu ofert zupelnie nie moge sie polapac.
> Nie wiem co wybrac.
> [...]

Szukaj płyt na którymś z chipsetów Nvidia Geforce: 6100/6150/7025/7050.
Są to fajne nowoczesne płyty z zintegrowaną grafiką Geforce. I pięknie
chodzą pod Linuksem. Mają wszystkie bajerki Nvidii na Linuksie: sprzętowy
dekoder MPEG-2 w xine i mplayerze, w pełni sprzętowy 3D OpenGL 2.1.1, i
akcelerację XRender. Miodzio.
Sam mam Asusa A8N-VM CSM na chipsecie Geforce6150/nForce430 i działa
elegancko (używam od listopada 2005 - super stabilny po wgraniu ostatniego
biosa, cena płyty wtedy: 350zł z VATą). Np. pod Linuksem używam Google
Earth i grafika 3D śmiga pięknie.
A jak się podłączy panel do gniazdka na płycie przez DVI-D to obraz
brzytewka.
Fajne w tych zintegrowanych chipsetach jest to, że jak się człowiek wzbogaci
to można włożyć do slotu PCI-Ex16 zwykłą grafikę a integrę wyłączasz w
biosie. Mi geforce 6150 sprawdza się w nawet w strzelankach 3D pod
DirectX8.1 jak dla zabawy odpaliłem Winszajs XP. W Linuksie też ideał.
Olałem więc kupno zwenętrznej grafiki i kupiłem więcaj pamięci.

--
contact_agentedwardfring1(at)yahoo(dot)co(dot)uk is spamer
contact_agentedwardfring1(at)yahoo.co.uk is spamer