Re: jaki RAM do 8RDA+ ?

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Fri 29 Jun 2007 - 18:24:41 MET DST

Shaman nastukał(a):

> :-? mógłbyś to rozwinąć? Co to oznacza w praktyce? Czy to znaczy że na
> SocketA nie ma żadnego zauważalnego wzrostu wydajności przy pamięciach
> pracujących w trybie dual?

64-bit szyna FSB pracująca z zegarem 200MHz ma przepustowość taką samą,
jak 64-bitowa szyna łącząca pamięci taktowane 200MHz (DDR400) z kontrolerem.

Dual (128-bit) da tyle co, co super-hiper-magnetyzery w poldolocie i naklejka
PIONEER na przedniej szybie ;-)

Dopiero P4 np. z szyną FSB800 potrafiły w pełni skorzystać z potencjału dwóch
kostek DDR400 i tam różnice było widać.

> ha! to jest godne rozważenia.. taniej i mniej problemów ze zbyciem
> posiadanych modułów..
> no ale nie zmienia to faktu że nie wiem czy da się bez prób i błędów kupić
> bezproblemowy ram dla tej płyty

Możesz mieć perypetie z obsadzeniem 3 gniazd pamięci, ale wiele osób tak ma i
działa. Najwyżej trochę timingi poluźnisz i pewnie ruszy.

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...