Re: Zamień Ciepło z procesora na prąd ;)

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Thu 28 Jun 2007 - 15:19:26 MET DST

Dnia Thu, 28 Jun 2007 08:51:08 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Nieprawda. W końcu pola w kanale tranzystora CMOS nie kształ-
> tują krasnoludki, a dostarczona energia. Sprawność będzie
> niska, rzędu paru lub parunastu procent, ale na pewno nie
> zerowa.
>
> Zapominasz też o elementach mechanicznych. Dysk twardy czy
> wentylator mają całkiem wysoką sprawność.

Czyżby energia z obracania talerzami w dysku była jakoś wykorzystywana?
Może pompuje gdzieś wodę? Wciąga windę? (nie Windowsy :)). Wentylator na
zasilaczu owszem wprawia w ruch powietrze w pomieszczeniu (ale to ułamki
wata). Sprawność można liczyć na przetworniku energii. Np. transformator -
dostarczasz 100 W na wejściu na wyjściu masz 80 W a 20 W poszło w ciepło.
Na wyjściu komputera masz tylko ciepło. Żadna inna energia (oprócz
wspomnianego przeze mnie światła na LED-zie, hałasu no i może delikatnego
ruchu powietrza w pomieszczeniu) nie wychodzi. Traktując komputer jako
przetwornik energii zawsze wyjdzie koło zera. No chyba że doliczymy
monitor. Ten sporo światła daje.